10 vinkkiä lasten ja myös teini-ikäisten urheiluvammojen estämiseksi

Urheiluleirien ja entistä järjestäytyneempien tehtävien ansiosta lapset pelaavat nykyään huomattavasti todennäköisimmin urheilunsa ympäri vuoden. Vielä enemmän aikaa kentällä tuo suuremman riskin kokea urheiluun liittyviä vammoja, mukaan lukien ACL- ja myös polven kaarevammat tai olkapään ja nivelen labrumin tai UCL:n vammat.

Lasten urheilulääkeasiantuntija R. Jay Lee, M. D. toimittaa nämä 10 vamman ehkäisyä koskevaa ehdotusta auttamaan nuorta ammattiurheilijaasi ylläpitämään alueella eikä sivussa:

Keskustele nuoren urheilijan kanssa.

Varmista, että nuori urheilijasi tunnistaa, että hänen on puhuttava kanssasi ja etsittävä apua, jos koet epämukavuutta tai jotain, joka ei yksinkertaisesti tunnu oikealta. ”Käytännössäni mainostaan ​​aina osallistumista kivuttomaan urheiluun ja aktiviteetteihin”, tohtori Dr. Lee toteaa. ”Silti jotkut lapset ovat kovia ja myös vain kipuvat, mikä voi aiheuttaa erityisen vakavan tilan, joka olisi voinut suojata varhaishoidolla.”

Hanki fyysinen esikausi.

Esikauden tai koulun fyysinen koulutus on loistava tapa selvittää, onko nuori ammattiurheilijasi sopiva pelaamaan. ”Urheilufyysit auttavat arvioimaan kaikenlaisia ​​urheilijoille huolenaiheita ennen tehtävän aloittamista, ja pitävät heidät siten haavoittumasta edelleen pelin aikana, jos ongelma on olemassa ja se on käsiteltävä”, toteaa tohtori Lee.

Kiireitä harjoittelua ja erilaisia ​​urheiluharrastuksia.

”Näen tänään nuoria, jotka pelaavat 2 baseball- tai lacrosse-ryhmässä samana päivänä tai koko viikon ja vuoden ajan. Mutta ammattiurheilijoille on välttämätöntä muuttaa urheilua tai tekemiä aktiviteetteja, jotta he eivät jatkuvasti aiheuta stressiä. ja ahdistus täsmälleen samoissa lihaksissa ja niveissä ”, varoittaa tohtori Lee. Vanhempien on pohdittava ammattiurheilijan ryhmien määrän rajoittamista milloin tahansa tarjottavana olevana ajankohtana ja muutettava säännöllistä säännöllistä säännöllisyyttä varmistaaksesi, että täsmälleen samat lihakset eivät ole jatkuvasti liiallisia.

Stressi ja ahdistus kuumenemisen arvo.

Venyttely on välttämätön ennaltaehkäisymenetelmä, jonka tulisi olla käytännössä kaikille ammattiurheilijoille ennen tehtävän tai urheilun aloittamista. Dr. Lee ehdottaa sekoitusta sekä staattisesta että elinvoimaisesta venyttelystä lämmittelyn aikana auttaakseen lihaksia löystymään ja myös valmistelemaan niitä leikkiä varten. Varpaat koskettavat ja myös venytykset, joissa pidät asetusta tietyn ajanjakson, otetaan huomioon kiinteinä, kun taas hyppyjakkeja ja venytyksiä, joissa vartalon on liikuttava koko venyttelyn ajan, pidetään elinvoimaisina.

Varmista, että he lepäävät.

Kaikkien ikäisten urheilijoiden täytyy levätä menetelmien, videopelien ja tapahtumien välillä. Lepojen puute ja lihasmassajen uupuminen taipuvat ammattiurheilijan loukkaantumiseen, Lee toteaa. Itse asiassa yksi nuorten urheilijoiden yleisimmistä vammoista on liikakäyttövammat – paljon urheilua ja myös riittämätöntä loput. Täsmälleen samojen linjojen mukaisesti myös vanhempien tulisi suunnitella urheilijalle offseason tarjoamalla hänelle riittävästi aikaa toipua ennen seuraavaa ajanjaksoa.

Tarjoa terveellistä ja terveellistä ruokavaliota.

Urheilijoille on välttämätöntä syödä tasapainoinen ruokavalio, joka on täynnä hedelmiä, vihanneksia ja vähärasvaisia ​​terveitä proteiineja, ja pitää myös rutiininomainen syömisaikataulu. Syötä esimerkiksi aamiainen, lounas ja illallinen samaan aikaan päivittäin. ”Urheilutoiminnassa, kuten paini, jossa ammatillisen urheilijan painolle lisätään merkitystä, vanhemmat vaativat myös, että ammattiurheilijoidensa on noudatettava riskitöntä kulutustapaa”, tohtori Lee sanoo.

Stressin nesteytys.

Lämpöä koskevat terveysongelmat ovat todellinen huolenaihe ammattiurheilijoille, erityisesti lämpiminä ja kosteina päivinä. Äitien ja isien on varmistettava, että heidän lapsillaan on runsaasti vettä ennen leikkiä, sen aikana ja myös sen jälkeen, ja heidän on myös odotettava minkään tyyppisiä merkkejä lämpöä aiheuttavista terveysongelmista, mukaan lukien väsymys, pahoinvointi tai oksentelu, oksentelu, komplikaatio tai pyörtyminen.

Hanki oikeat laitteet.

Suojavälineet, kuten suojakypärät, tyynyt ja jalkineet, ovat erittäin tärkeitä vammojen välttämiselle. Äitien ja isien pitäisi puhua ohjaajien kanssa ennen jakson alkamista, jotta heillä olisi runsaasti aikaa asua lapsensa oikein ennen harjoitusten alkamista.

Korosta oikea tekniikka ja standardit.

Jokaisessa urheilutoiminnassa on oikea menetelmä ja ylösalaisin pisteiden tekeminen. Esimerkiksi jalkapalloilijoille on opastettava sopiva tapa käsitellä haastajaa räjähdyksen estämiseksi, samoin kuin baseball-pelaajille on koulutettava sopiva tapa heittää ja noudattaa myös normeja päivässä tehtävien heittojen määrästä. . ”Kuulen yleensä vanhemmilta, että he ovat todella noudattaneet normeja”, toteaa tohtori Lee. Valitettavasti tämä yksi kerta on kaikki ammattiurheilijasi tarvitsemat olkavammat.

Tunnista vamma ja hanki apua myös aikaisin.

”Olen nähnyt erilaisia nuoria urheilijoita, joilla on suuria vammoja, eikä todellakaan ole tehnyt mitään heitä kohtaan, ja tällä hetkellä vahingot ovat tosiasiallisesti edenneet”, tohtori Lee varoittaa. ”Meidän on saatava nämä lapset tapaamaan lääkäri aikaisemmin pitääksemme tilannetta pois.”

Jos äidit ja isät huomaavat, että heidän ammattiurheilijan tekniikassa on tapahtunut muutoksia, kuten esimerkiksi lonkka juoksemisen, erilaisen heittämisen tai jalkan hankaamisen aikana, heidän on vedettävä urheilija pois pelistä. Jos ongelmat jatkuvat, vanhempien on haettava arvio lapselleen ennen paluutaan aktiviteettiin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *